Mierzenie grubości lakieru przy detailingu pojazdu
Głównym celem detailingu jest zachowanie wyglądu nowszych pojazdów lub rewitalizacja starszych, zaniedbanych pojazdów.
Prace lakiernicze polegają na czyszczeniu, renowacji i zabezpieczaniu zewnętrznych lakierowanych powierzchni pojazdu. Czyszczenie jest etapem przygotowawczym mającym na celu usunięcie brudu, kurzu i innych luźnych zanieczyszczeń w celu sprawdzenia aktualnego stanu lakieru. Renowacja odnosi się do procesów stosowanych w celu przywrócenia pojazdu do pierwotnego stanu. Proces detailingu i prace lakiernicze, jakie wykonamy, zależne są od oczekiwań klienta.
Do czego służy miernik grubość lakieru?
Proste mycie i woskowanie nie usunie wielu rodzajów uszkodzeń lakieru powierzchniowego, dlatego często polerowanie jest stosowane przed etapem woskowania. Gdy wymagana jest renowacja lakieru, specjaliści od auto detailingu często polerują górną warstwę bezbarwnego lakieru samochodowego, aby usunąć uszkodzenia powierzchni, takie jak drobne zadrapania, rysy, ślady wirowania, utlenianie, plamy lub plamy wodne. Rozległe problemy z lakierem mogą wymagać zastosowania kilku etapów szlifowania i polerowania, aby przywrócić lakierowi jego pierwotne piękno.
Po zidentyfikowaniu potrzeby polerowania, szlifowania i polerowania, ważne jest, aby ocenić grubość lakieru. Większość powłok lakierniczych ma grubość od 4 do 7 milicali (100 do 180 mikronów). Mniejsze odczyty wskazują, że lakier bezbarwny jest prawie całkowicie usunięty lub w przypadku systemów jednostopniowych, że podkład może prześwitywać. Większe odczyty często wskazują, że nastąpiło przemalowanie.
Nawet doświadczony detailer ma trudności z określeniem grubości lakieru, zwłaszcza lakieru bezbarwnego, poprzez oględziny. Ponieważ cieńsze, bardziej odporne na zarysowania powłoki bezbarwne, takie jak nanotechnologia, stają się coraz bardziej rozpowszechnione, coraz ważniejsze staje się stosowanie elektronicznego miernika grubości lakieru o wysokiej rozdzielczości, takie jak te ze strony https://detailingstore.pl/72-mierniki-grubosci-lakieru, w celu określenia, ile lakieru można usunąć. Większość producentów samochodów zaleca usunięcie lakieru bezbarwnego o grubości maksymalnie 0,3 milicala (8 mikronów), aby zapobiec uszkodzeniu warstw lakieru przez promieniowanie UV.